Costul unui site web

De la site web la client: costurile unui site web

Înainte de toate, discuția pleacă de la valoarea adăugată pe care platforma ta o adaugă companiei pe care o conduci. La început e important ca ambele părți să înțeleagă care este această valoare, iar de acolo se pot găsi căi de mijloc pentru o colaborare câștigătoare. Însă e bine să știi că în costurile unui site web se regăsesc și alte mici costuri, pe lângă “manoperă”, motiv pentru care le-am cuprins pe toate mai jos.

1. Achiziționare domeniu

Pe scurt, internetul este ca o agendă care conține adresele tuturor site-urilor. Pentru a deține o astfel de adresă, compania ta va cumpăra una folosind platforme precum rotld. Acolo vei afla dacă adresa e disponibilă și în schimbul cărei sume o poți achiziționa.

Îți recomand ca această adresă să conțină numele clar al companiei tale, urmat de o terminație precum .ro sau .com., în funcție de limba pe care urmează să o folosești pentru conținutul site-ului, dar și de piețele cărora vrei să li te adresezi. Pentru ceva generic poți merge liniștit pe varianta .com, dar dacă ai un start-up românesc local cumpără cu încredere o adresă care se termină cu .ro.

În general, e suficient să scoți din buzunar suma de 10 euro pentru domeniu, dar în caz că nu e disponibil, s-ar putea să fie mai dificil să îl obții. Fie negociezi cu deținătorul lui prețul de achiziție, ceea ce poate ajunge și la milioane de euro, fie găsești o adresă alternativă similară cu cea la care te-ai gândit inițial, dar care nu te limitează în vreun fel.

2. Găzduire site

Toate adresele despre care scriam la punctul 1 sunt găzduite de așa-numitele servere, unitățile care operează în continuu în rețeaua lor și care pot fi solicitate prin alte calculatoare din rețea. Aici ai putea opta pentru propriul tău server, ceea ce îți recomand în caz că știi că îți va folosi și la altceva. Prețul unuia poate depăși chiar 10.000 de ron. În plus, vei fi nevoit să rezolvi partea cu configurarea și setarea lui, ceea ce ți-ar putea da câteva bătăi de cap.

Dacă vrei să optezi pentru ceva mai simplu, poți alege să cumperi găzduire de pe un site specializat care vinde diverse abonamente lunare. După ce cumperi un domeniu, intri pe o platformă precum siteground și urmezi pașii de acolo. De cele mai multe ori, pașii necesari sunt bine explicați și relativ ușor de urmat chiar și fără cunoștințe în IT, cu mențiunea că uneori pot apărea mici probleme sau blocaje. Totodată, e bine să știi că o astfel de platformă poate include în pachetele lunare și alte beneficii precum instalarea wordpress sau crearea de adrese de email personalizate. Ia în calcul și asta atunci când te gândești la costurile unui site web.

3. Construire site

Ehee aici avem mai mult de vorbit.

Înainte de crearea unui site web, recomand să te asiguri că ai pus la punct o identitate de brand solidă, memorabilă și potrivită afacerii tale. Dacă încă nu ai ajuns acolo, te poți baza pe vlads și pe serviciile noastre de branding. Din colaborarea cu noi te vei alege cu un proces complet de creare a unei identități care să-ți ajute afacerea să se împrietenească mai ușor cu clienții și partenerii.

Dar să revenim la construirea site-ului. În funcție de resursele tale, de rezultatul dorit și de complexitatea proiectului, poți alege una dintre următoarele opțiuni.
În cazul în care ai un buget mic la dispoziție alocat site-ului, poți opta să lucrezi cu un freelancer. Fie că este local sau virtual, costurile colaborării voastre ar trebui să fie mai mici decât în cazul unor agenții specializate. De cele mai multe ori freelancerul este un student pasionat de design sau programare care vrea să facă un bănuț în plus, dar există și freelanceri profesioniști și cu multă experiență în spate. Din câte știm noi, proiectele lucrate cu freelancerii ajung rar la nivelul celor dezvoltate de agenții.

Dacă vrei să fii sigur că afacerea ta are un site bine pus la punct, intuitiv, prietenos cu toate device-urile, atractiv, optimizat seo, o agenție de web design poate fi ceea ce cauți. Este locul în care ai parte de experiența mai multor profesioniști care dezvoltă site-uri zi de zi împreună. Sunt împărțiți pe diverse specializări, deci proiectul tău ar trebui să dureze mult mai puțin. E drept, costul colaborării e mai mare, dar de cele mai multe ori un site excelent vine cu un astfel de cost. Pe de altă parte, dacă pui pe primul loc experiența consumatorului, sigur vei găsi resursele necesare pentru un proiect care să te ajute să îți îndeplinești obiectivul, fie că ai nevoie de un site de prezentare sau de un magazin online.

4. Mentenanță

Poți considera că site-ul este un bun care are nevoie de unele ajustări din când în când. E ca atunci când îți cumperi o mașină. O duci la service pentru revizie sau reparații, o duci la spălătorie, îi mai cumperi un accesoriu. În cazul unui site web, mentenanța constă în primul rând în asigurarea vitezei optime de încărcare, creșterea accesibilității și actualizarea conținutului. Dacă site-ul tău are un sistem de administrare a conținutului, cunoscut și sub denumirea de CMS, atunci te poți ocupa și tu de mentenanță câteva ore pe lună. Pe de altă parte, dacă nu ai timp la dispoziție, dacă nu vrei să faci asta de unul singur sau dacă nu poți, tot agenția este partenerul de încredere pe care să îl alegi. De obicei, costul lunar pornește de la 50 de euro, dar depinde de ce include pachetul respectiv.

5. Administrare conținut

Unele agenții includ acest serviciu în mentenanță, altele nu, în funcție de complexitatea și cantitatea de articole sau conținut. Dacă vrei să faci mici corecturi, nu ar trebui să mai scoți bani din buzunar. În schimb, dacă vrei să pui la punct un plan de conținut strâns legat de celelalte asseturi digitale pe care le are afacerea ta sau dacă vrei să creeze cineva acele articole, agenția te poate ajuta. Vei avea parte de specialiști în creație care îți vor aduce rezultate mult mai bune din toate punctele de vedere, așa că include și asta la costurile unui site web.

Dacă afacerea ta are nevoie de un website și nu știi de unde să începi, contactează-ne și îți răspundem la toate întrebările. Îți putem asigura toate serviciile menționate mai sus și te putem ajuta să construiești prezența online care să îți aducă vânzări și o relație de încredere cu clienții tăi.
Află mai multe despre serviciile noastre și hai să lucrăm împreună!