Cum creezi un site web

De la site web la client: Procesul de creare site web

Toți specialiștii din marketing, comunicare, IT știu cât de importantă este atenția la detalii, mai ales atunci când își doresc rezultate. Procesul de creare site web vine tocmai în întâmpinarea obsesiei de a reuși pe care mulți am simțit-o pe propria piele atunci când am dezvoltat o platformă. În plus, orice rezultat poate fi repetat sau chiar întrecut cu ajutorul unui proces format din pași bine definiți și structurați, iar asta pentru că se execută aceeași formulă, fără diferențe.

Indiferent de categoria de produs sau serviciu pentru care lucrăm, un site web este o platformă. Cu ajutorul diverselor eforturi de marketing, consumatorul ajunge aici, iar noi ne dorim ca el să acționeze, la final. Această acțiune depinde de obiectivul inițial, dar e important de menționat că de ea depinde succesul nostru. Spre exemplu, dacă utilizatorii unui site web nu achiziționează produsele afișate, atunci toată investiția în reclame și tot timpul alocat promovării nu se convertesc în vânzări.

Noi credem în puterea unui proces testat care ne va asigura o rată de succes crescută. Nu ne place să riscăm inutil deoarece punem relațiile noastre cu clienții pe primul loc și îi susținem cu rezultate.

Sunt multe tipuri de procese și diverși pași pe care poți să îi adaugi sau să îi ocolești. Noi am ajuns la o formulă care are mult sens pentru proiectele noastre și care sperăm să îți fie utilă și ție. Citește pașii de mai jos și dă un share dacă ți-a plăcut articolul!

Research

1. Research

Din momentul în care am bătut palma, trecem în revistă proiecte similare din categoria de produs sau serviciu și evaluăm diversitatea platformelor competiției. Tot în această etapă setăm clar așteptările împreună cu clienții, astfel încât să fim pe aceeași pagină în ceea ce privește obiectivele și rezultatele dorite. În același meeting încercăm să aflăm care sunt trăsăturile strict necesare ale siteului web final.

Ocolirea acestui pas reprezintă calea către un site web nereușit. Nu doar că vei fi nesigur pe tot parcursul dezvoltării proiectului, dar vei și pierde mult timp cu rundele de feedback ale clientului. Dacă aveai sentimentul că știi deja ce așteptări au clienții din categoria respectivă, e foarte posibil să te înșeli pentru că toți partenerii de proiect sunt diferiți. Poți evita asta pierderea de timp și energie printr-un prim pas de inițiere a siteului web.

Creionare

2. Creionare

Aici deja începem să conturăm scheletul de site web. Ne interesează în primul rând să creăm un sitemap, adică un fel de listă a tuturor paginilor pe care le va conține platforma. În funcție de ce am stabilit în prima etapă, adică obiectivele și finalitatea dorite, alegem paginile necesare. Printre exemple se află pagina Acasă, cea de Contact sau cea de Portofoliu. Cu alte cuvinte, este momentul în care punem la punct navigarea.

Structurare

3. Structurare

Acum că știm ce pagini vom include, vrem să știm că fiecare în parte va fi eficientă și îi va conduce pe utilizatori către acțiunea pe care vrem să o facă. Pentru asta, vom simula fiecare pagină de sus până jos, vom decide ce componente ar funcționa cel mai bine și le vom așeza una după alta. Sunt multe metode prin care poți face asta. Nouă ne place să folosim Adobe XD pentru că e intuitiv și ușor de utilizat.

De ce e esențial să nu sari nici pasul 3? Pentru că odată ce ai fixat împreună cu clientul wireframe-ul fiecărei pagini, vei ști ce și cât content trebuie să produci pentru fiecare pagină. Altfel spus, nu vrei să creezi 5 bannere, 10 butoane și 4 texte de 100 de cuvinte ca apoi să afli că ai nevoie doar de 2 imagini și 3 căsuțe cu text (nivelul de eficiență depinde de cele mai multe ori de organizarea înainte de implementare, nu în timpul proiectului).

Totodată, e bine să ținem cont că site-ul web trebuie să funcționeze cel puțin la fel de bine pe smartphone și tabletă deoarece sunt chiar mai utilizate decât PC-ul. Din acest motiv, încă de la pasul 3 vom ține cont de toate cele 3 tipuri de dimensiuni și vom alege componentele care dispar / apar pe smartphone / tabletă / PC.

Web design

4. Design

Asta e partea de care a auzit toată lumea, doar că mulți nu știu că primii 3 pași fac totul mai ușor. E mai simplu pentru un pictor să lucreze când conturul a fost deja desenat, nu-i așa?

Pasul de design umple proiectul cu formă, culoare și conținut. Stabilim cum arată butoanele, textul și culorile de fundal, punem la punct spațierea sau animațiile. Desigur, ar fi de ajutor să lucrăm pe baza unei identități de brand și a unui manual de brand de unde să preluăm coduri de culoare, fonturi și alte elemente. În acest fel, site-ul web rămâne în același univers vizual cu restul reprezentărilor din celelalte medii de comunicare utilizate.

Găsești mai multe detalii despre serviciile noastre de branding aici.

Development

5. Development

Macheta e gata, iar acum începe construcția efectivă de site web. Fie că lucrăm sau nu cu CMS-uri precum WordPress, vom avea nevoie cel puțin de HTML și CSS ca limbaje de programare. Acestea vor asigura implementarea funcționalității și designului.
Optimizare

6. Optimizare

Viteza de încărcare și legătura cu motorul de căutare sunt principalele aspecte pe care trebuie să le corectăm. Acestea vor ajuta site-ul web să fie mai ușor de găsit, accesat și utilizat, ceea ce va perfecționa experiența utilizatorului, principala noastră preocupare.

Sunt multe elemente care pot încetini viteza de încărcare. Spre exemplu, deși un site-builder poate salva mult timp, de cele mai multe ori adaugă și mai mult cod decât este necesar. Totodată, fișiere precum imagini, videoclipuri, fonturi sunt cunoscute drept posibile motive pentru care site-ul afișează târziu conținutul.

Din punct de vedere SEO, orice îmbunătățire este bine-venită. Modificarea unui cuvânt din titlu și repetarea unor cuvinte cheie sunt mici schimbări care pot aduce o pagină mai aproape de prima poziție Google.

Parcurgerea celor 6 pași va asigura realizarea unui site web eficient care pune pe primul loc experiența utilizatorului și care va converti investițiile de marketing în vânzări.