
FUNCTION+
Clientul mi-a prezentat viitorul produs inovator al companiei, iar pentru mine deja suna foarte promițător. Având un public țintă divers – atât B2C, cât și B2B, era clar că va fi o provocare dificilă din care voi avea multe de învățat. Și așa a fost!
Compania care avea să lanseze brandul se numește InfoMedia. Este un grup de inovatori din Piatra Neamț care oferă diverse soluții digitale. Noul lor produs este o casă de marcat demnă de anul 2025 care integrează multiple soluții într-un dispozitiv de dimensiunea unui smartphone.
Abordarea noastră
Un produs nou și inovator se poate transforma într-un succes doar dacă se bazează pe un brand coerent, construit cu responsabilitate. Am parcurs împreună cu echipa InfoMedia întregul proces de branding – de la strategie până la brandbook. Dar înainte de toate, am avut nevoie de mai multe conversații despre produs – cum funcționează, cine îl va cumpăra, de ce a fost creat.

Identitatea vizuală
Crearea unui brand nou de la zero a fost prilejul perfect pentru a crea 2 stylescape-uri – acele grupuri de elemente care transmit starea și aspectul viitorului brand pentru a ajuta clientul și expertul să ia decizii privind noua identitate vizuală.
Primul stylescape a fost creat mai mult cu gândul la antreprenorii și specialiștii în marketing cu rol de decizie, din companiile mici și medii. Plecând de la promisiunea și atributele brandului, acest stylescape propune un stil inspirat din Revolut și câteva referințe de logo-uri smart și simple.

Al doilea stylescape conține alte atribute de brand și un alt public țintă majoritar – contabilii, cei cărora function+ le va face viața mai ușoară, cei care vor recomanda produsul. Din acest motiv, fontul și culorile diferă de primul stylescape, accentuând procesul de vânzare și latura smart a brandului.

Propunerile de logo
După cum ilustrează și referințele de mai sus, FUNCTION+ urma să funcționeze în primul rând ca un brand digital – cu utilizări multiple pe diverse dispozitive inteligente. De aceea, am propus o serie de logo-uri minimaliste, majoritatea fiind o combinație dintre inițială și +. Selectarea “alesului” a fost realizată în mod democratic – echipa InfoMedia a votat intern și a ales din top 3. Câștigătorul este inițiala F compusă din linii – statisticile pe care utilizatorii le vor găsi în aplicație, și un buton de + care să ajute brandul să fie identificat ușor.

Variațiile logo-ului
Am creat mai multe variații de logo care să permită utilizarea brandului atât în contextele offline, cât și în cele online. Pentru cele din urmă, am integrat în background gradientul care transmite mai mult din latura tech a brandului.

Stil vizual
Paleta de culori a fost selectată deoarece reflectă profesionalism, este potrivită cu categoria de business și, după cum și-au dorit cei de la InfoMedia, conferă o personalitate prietenoasă. Cele 2 tipare vizuale pe care le-am creat au roluri diferite. Primul este mai adecvat pentru utilizarea în mediul digital datorită gradientului, iar cel de-al doilea scoate în evidență butonul de plus de pe orice casă de marcat.

Comunicarea de brand
Am exemplificat câteva utilizări ale brandului nou creat pentru a îl apropia și mai mult de realitate – icon aplicație, casă de marcat, cutie de produs. La final, am așezat toate elementele care formează identitatea Function+ într-un toolkit pe care cei de la InfoMedia îl vor putea utiliza pentru a păstra coerența brandului.

Vezi alte proiecte ↓

Vezi proiectul >>




Vezi proiectul >>






